krijg je de belanstingteruggave tegelijkertijd met je partner?

krijg je de belanstingteruggave tegelijkertijd met je partner? of kan dit apart gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat gaat apart, ook al heb je samen aangifte gedaan. Je krijgt ook 2 bedragen terug en dat kan zelfs op 2 verschillende rekeningen
paulus811
9 jaar geleden
Meestal komen de belastingteruggaven van fiscale partners gelijktijdig of vrijwel gelijktijdig. Er kan een enkele week verschil tussen zitten.

Als de teruggaven niet gelijktijdig plaatsvinden, kan er met 1 van de aangiften 'iets aan de hand' zijn. De Belastingdienst heeft dan meer tijd nodig voor de controle en verwerking van deze aangifte. Belastingaangiften passeren altijd een aantal controles: stelselmatig maar ook met steekproeven. Er vindt risicoanalyse plaats. Als er 'uitworp' is moet er extra worden gecontroleerd, wat natuurlijk tijd vergt. Het eindstadium is de handmatige controle d.w.z. er komt een inspecteur in beeld, een man of vrouw van vlees en bloed die het proces van verwerking en controle afrondt.
fisbel