Hoeveel bedrijven zijn de afgelopen jaren een convenant aangegaan met de belastingdienst omtrent horizontaal toezicht?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De cijfers over horizontaal toezicht waren in 2011 en 2012 als volgt (bron halfjaarsreportage Belastingdienst - zie bron / 11e halfjaarsrapportage belastingdienst - bladzijde 9)

In 2011 stonden 787 zeer grote ondernemingen (ZGO) onder horizontaal toezicht, in 2012 was dat afgenomen tot 724. Het aantal middelgrote ondernemingen onder horizontaal toezicht nam toe, van 2345 tot 2537, een stijging van 8 procent.
Het aantal MKB ondernemingen onder een horizontaal toezichtconvenant was in 2011 – 27.000 en in 2012 – 82.000
fisbel