Word mijn terrugave inkomstenbelasting verrekent met mijn schuld kindertoeslag, ondanks dat er al een loonbeslag is op mijn salaris?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Gaat daar maar wel van uit. word ook aangegeven bij je definitieve aanslag. dat het verekend word. heb het ook gehad terwijl er niet eens loonbeslag was maar wel een betalings regeling
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, deze wordt niet automatisch verrekend. Dat heeft er mee te maken dat het een andere vorm van belasting is. Stel je hebt eerst teveel Kinderopvangtoeslag gehad en vervolgens te weinig, dan zal dit worden verrekend omdat het een zelfde soort van belasting/afdeling is. Dat heeft ook te maken met persoonlijke en bedrijfsmatige aansprakelijkheid. Bovendien zou het niet slim zijn van de BD, want zo lopen ze verhogingen mis. Nog een tip waar je misschien wat aan hebt, er zijn diverse financiele hulpverleners die worden betaald door de staat die je misschien kunnen helpen (financiële coach dat soort dingen) Deze mensen zorgen vaak voor een betalingsregeling. Want van verhogingen wordt je niet beter. Succes!