hoeveel procent belasting betaal je over je loon?

Hallo, de vraagstelling klopt niet helemaal.
Ik kreeg vanochtend een brief van het UWV met de info dat ik een bedrag zou krijgen van 203.25 aan loon en 64.61 aan vakantiegeld. Nou kijk ik bij mijn bij en afschriften, en daarop stond een bedrag van 150.15 bijgeboekt, omdat dit meer dan 100 te weinig is heb ik het uwv gebeld en daar zeiden ze dan het verschil tussen die 2 bedrijven belastingen en premies zijn.
Mijn vraag is dus, hoe kan kan ik over een bedrag van 267.86 in godsnaam 117.71 aan belasting/premie betalen

Toegevoegd na 30 minuten:
bedrijven=bedragen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Gisteren aangifte gedaan voor iemand met 52% te betalen belasting plus (gedeeltelijk) 5,65% ZVW-premie. In principe geldt: hoe hoger het belastingpercentage is, hoe meer inkomen. Deze persoon heeft € 100.000 inkomen per jaar. U zou dus blij moeten zijn met een hoog percentage.
Bij het UWV komt het helaas vaak voor dat er te weinig belasting wordt ingehouden en dat die achteraf alsnog betaald moet worden via de belastingaangifte. Al met al: als er teveel belasting is ingehouden, krijgt u die later weer terug. U moet dan wel aangifte doen.

Antwoorden (1)

Tja, waarom betalen we in Nederland belasting en sociale premies?

Omdat de regering geld nodig heeft om het land te laten draaien. Denk aan politie, brandweer, leger, sociale voorzieningen zoals verzorgingstehuizen, scholen enzovoorts. Ook uitkeringen worden betaald vanuit de belasting en sociale premies.

Over jouw inkomsten wordt in totaal ongeveer 43% ingehouden. Dit lijkt mij een vrij normaal percentage.

Wordt bij het UWV rekening gehouden met de loonheffingskorting? Indien je alleen inkomsten hebt vanuit het UWV, kun je ze vragen rekening te houden met deze loonheffingskorting. Heb je meerdere inkomsten, vraag dan diegene waar je het grootste inkomen van krijgt rekening te houden met deze korting.