Wanneer en hoe krijg ik te horen wat de WOZ waarde van mijn huis is?

Ik moet voor mijn belastingaangifte de WOZ waarde doorgeven. Vorig jaar heb ik dat ook gedaan, maar nu is de waarde natuurlijk weer veranderd. heb ik dara een brief van gehad? of moeten hebben? Kan het me niet meer herinneren. Zo niet hoe kom ik er dan aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (9)

De WOZ wordt eens in de twee jaar bepaald. Indien je het er niet mee eens bent kun je bezwaar maken. Je kunt us het zelfde bedrag invullen als verleden jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf 2007 elk jaar een nieuwe WOZ-waarde (publicatie 28-2-2008)
Tot 2005 werden alle onroerende zaken in Nederland eens in de vier jaar getaxeerd voor de Wet WOZ. Door een wetswijziging is deze periode van vierjaar per 1 januari 2005 verkort naar twee jaren. Vanaf 2007 worden alle onroerende zaken jaarlijks van een nieuwe WOZ-waarde voorzien. Ook de woning waar u in woont wordt getaxeerd. U zult daar echter waarschijnlijk niets van merken. Niet alleen woningen maar ook alle bedrijfsgebouwen, zoals bijvoorbeeld kantoren, winkels en fabrieken, worden van een WOZ-waarde voorzien.
De WOZ waarde van je huis staat op de belastingaanslag die je krijgt voor het betalen van je gemeente belasting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga mee in het antwoord van Robm, en ik voeg daaraan toe;
Ik kreeg deze brief anderhalve week geleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, same here.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook, de waarde was hetzelfde maar het bedrag ging naar beneden.
je hebt een brief en een rekening van de gemeente gekregen voor de ozb, daar staat ook de WOZ waarde in vermeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor de aangifte over 2009 moet je de woz waarde van 2008 gebruiken want die geldt ook over het jaar 2009 als je volgend jaar aangifte doet dan gebruik je de woz waarde van 2010/2011 dus die je dit jaar krijgt van je gemeente
als je hem nog niet hebt kun je contact opnemen met de gemeente afd burgerzaken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de aangifte 2009 mag je de WOZ-waarde per 1 januari 2008 gebruiken. Deze vindt je op de aanslag onroerende zaakbelasting van vorig jaar of het jaar daarvoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt een brief van de Gemeente inderdaad
met de vastgestelde waarde (en de onroerend-goed
belasting die je daardoor verschuldigd bent)

Als je overigens op je PC je inkomstenbelasting gaat invullen, bestaat tegenwoordig de optie om een vooringevulde aangifte te downloaden (m.b.v. Burgerservicenummer en DigiD), zodat je loon reeds vermeld is op de aangifte.
Ook de WOZ-waarde die van toepassing is, wordt
automatisch ingevuld (althans bij mij).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even je gemeente bellen en dan vertellen ze je de woz waarde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de meeste gemeentes kun je de waarde opvragen via het digitale loket (gewoon even op de gemeentesite). Soms heb je daar je digid voor nodig, soms alleen je sofinummer en geboortedatum. Dit kost geen geld. En het staat op je OZB afrekening van de gemeente, maar je kunt hem dus ook opvragen. Let op welk jaar je nodig hebt voor het invullen.