Is het normaal dat ik zoveel loonheffing betaal?

Ik ben een stagiaire en ik krijg €250,- stagevergoeding per maand. Aangezien ik al een ander baantje heb loopt mijn loonheffing daar.

Nu heb ik mijn stagevergoeding van deze maand gekregen en dat is €119,70 dat betekend dat ik €130,30,- loonheffing betaal. Is dat normaal zoveel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben afgekeurd.ik betaal van mijn vakantiegeld 486,90 Loonheffing .
Waarom zoveel.

Antwoorden (2)

Nee, dit klopt niet en zou betekenen dat je meer dan de helft van je stagevergoeding afstaat. Je zit hiermee in het 52%-tarief, de hoogste schijf, en die geldt alleen wanneer je meer dan 56.000 euro per jaar verdient.

Overigens krijg je in dit soort gevallen vaak je te veel betaalde loonheffing terug. Dan zul je volgend jaar aangifte van je belasting moeten doen, dus je zit wel een langere periode zonder je geld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals Jeroen2802 al aangeeft is dit inderdaad niet normaal en zou uw werkgever normaal gesproken maar 36,25% van het loon in moeten houden als loonbelasting.

U zou uw werkgever kunnen vragen waarom hij 52% inhoudt. Een mogelijkheid die ik kan bedenken is dat hij u niet gevraagd heeft naar uw identiteitsbewijs en daar een kopie van heeft gemaakt of dat u dat zelf heeft geweigerd. Dan valt u onder het zogenaamde 'anoniementarief'.

Toegevoegd na 29 seconden:
Dit tarief is inderdaad 52%.