Betaling met VISA, hoe inboeken in boekhouding?

Als ik een betaling doet met mijn visa kaart voor vb. drukwerk, hoe moet dit ingeboekt worden in de boekhouding.

1. inkoopfactuur inbrengen
2. Betaling via bank met visa
3. Betaling bank naar visa

is dit correct, zie inboekingen via foto's

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hulp
ronron1212
10 jaar geleden
Je stelt zoveel eenvoudige vragen over boekhouden dat ik je adviseer eens een cursus te volgen

Antwoorden (1)

Betaling naar visa wegboeken als prive opname
Prive storting in je kasboek.
factuur drukwerk wegboeken in je kasboek.

zo doe ik dat altijd. (Eenmanszaak)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt, ik ben misschien traag van begrip. Pas een 10dagen bezig :( dus als ik het goed begrijp : ik stort vb 400€ op kas
ik breng de inkomende factuur en betaalt deze met de kas. Maar wat bedoel je met "Betaling naar visa wegboeken als prive opname "
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De €400 die je naar de visa stort, boek je als prive opname.
400 boek je als prive storting in je kas.
De factuur boek je in het kasboek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ronron zegt.
Even de basis leren, rest gaat vanzelf.
Administratie van een eenmanszaak zonder personeel is best eenvoudig.