samenwonen met een WIA uitkering en een bijstandsuitkering, hoe hoog mag het netto inkomen zijn inclusief toeslagen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Het bijstandsbedrag voor gehuwden of samenwonenden is € 1286,81 netto per maand.
Dit bedrag is exclusief vakantiegeld. In juni krijg je het vakantiegeld: € 67,73 per maand. (5% jaarinkomen) Per jaar dus € 813 vakantiegeld.
Als je het vakantiegeld per maand en het maandinkomen samentelt is dat € 1354,54

Als het WIA-inkomen lager is dan wordt er aangevuld tot het bijstandsbedrag.
Als het WIA-inkomen hoger is is er geen recht op bijstand.

Een toeslag voor samenwonenden op het bijstandsinkomen is er niet. Die kunnen er wel zijn voor een alleenstaande.
fisbel