Als je al een jaar uitstel hebt gekregen bij de belastingdienst, kan je dan nog een keer voor hetzelfde jaar uitstel vragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Vragen kan altijd. Je hoort vanzelf of ze er mee akkord gaan.

Antwoorden (1)

Als u langer uitstel wilt dan de gebruikelijke periode van 5 maanden, dan moet er een schriftelijk verzoek om verlenging van uitstel ingediend worden. Uitstel van belastingaangifte tot 1 september kan zonder opgaaf van redenen.

Als u langer uitstelt wilt, dan moet u in een brief uitleggen waarom u de aangifte niet op tijd kunt indienen. Bijvoorbeeld omdat u nog niet over alle fiscale gegevens beschikt. Of vanwege (langdurige) ziekte. Geeft u ook aan wanneer u de aangifte wel kunt indienen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als regel geldt dat u maximaal 12 maanden uitstel kunt krijgen. Voor ondernemers knnen andere regels gelden.
fisbel