Vanaf wanneer kan je inkomstenbelasting opgeven?

Vanaf wanneer kan je inkomstenbelasting opgeven over 2013 in 2014.
En over 2014 in 2015 enz enz.
Is dat bijvoorbeeld per 1 januari meteen mogelijk of 1 februari?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
De voorlopige aanslag (teruggaaf) 2014 kan nu al worden aangevraagd.
De aangifte 2014 is voorjaar 2015. Zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/campagnes/landingspaginas/prive/voorlopige_aanslag_2014/voorlopige_aanslag_2014 Aangifte 2013: kan al vanaf 1 januari 2014. De Vooringevulde Aangifte van de Belastingdienst is beschikbaar per 1 maart 2014. Zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/aangifte_inkomstenbelasting/aangifte_doen_over_2012/vooraf_ingevulde_aangifte/gegevens_downloaden

Het beste antwoord

Meestal moet de aangifte bij de Belastingdienst terugzijn vóór 1 april van het volgende jaar. Dus over 2013 vóór 1 april 2014. (De datum staat in de brief je die van de Belastingdienst ontvangt.)

Op 1 januari zal bij de meesten zeker niet lukken want dan heb je nog niet de jaaropgave ontvangen (die erg handig is bij het invullen van de aangifte. Anders moet je de benodigde bedragen opzoeken in de totalen van de laatste salarisstrook over december.) Die jaaropgave komt vaak pas eind januari.

Jaaropgaven van banken komen nog wel eens later, februari of maart.
Computoon