kan ik op deze manier het bedrag van de aanslag van de belastingdienst over woontoeslag verminderen?

Mijn moeder heeft een aanslag van de belastingdienst over woontoeslag thuis ontvangen. Dit komt omdat ik nog bij haar ingeschreven stond, en te veel verdiende met mijn werk. Nu is mijn vraag of ik de aanslag kan verminderen, omdat ik in die periode doordeweeks op mijn werkplek verbleef. En ik daar woonkosten had, en kosten voor eten en drinken. Ik 7verbleef in principe alleen in het weekend bij mij moeder. En is het ook de moeite waard om met deze punten in bezwaar te gaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als jij aan kunt tonen dat jij in die tijd niet bij jouw moeder verbleef, is het het proberen waard, wel doen dus, bezwaar aantekenen. Maar het gaat erom dat jij bij je moeder ingeschreven staat, op haar adres. Dat is het bewijs voor de belastingdienst dat jij daar woont(de). Dit valt niet terug te draaien, maar is in het vervolg wel te voorkomen. Als jij weer voor langere tijd ergens anders verblijft, laat je dan op dat adres inschrijven. Wel proberen om bezwaar in te dienen, maar niet hopen dat het lukt.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Als qapd voor het GBA stond ingeschreven op het adres van moeder heeft bezwaar aantekenen geen zin. Ook niet als er een bewijs zou zijn dat qapd doordeweeks elders verbleef.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb ik ook in mijn antwoord gezet, dat je er niet op moet rekenen, maar niet geschoten is altijd mis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is er dan ook geen regeling te treffen, als je dus in die periode dubbele kosten hebt gemaakt?