Op welke heffingskortingen heb ik recht als ik m-biljet als buitenlandsplichtige invult?

Inkomstenbelasting. AOW, ANW, AWBZ.
In Nederland wel gewerkt en loon ontvangen en inkomstenbelasting betaald.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Het hangt af van uw persoonlijke situatie of u heffingskortingen kunt krijgen. Het recht op heffingskortingen is verschillend door de keuze voor binnenlandse of buitenlandse belastingplicht.

Bij keuze voor buitenlandse belastingplicht krijgt u in elk geval de algemene heffingskorting. Maar mogelijk niet volledig. De hoogte hiervan is afhankelijk van de vraag of u in Nederland verplicht verzekerd was voor de volksverzekeringen en of u belastingplichtig was.

U krijgt de volledige arbeidskorting. Afhankelijk van uw situatie kan het zijn dat er nog meer recht is op heffingskortingen. Als u een inwonend kind hebt of kinderen dan krijgt u of uw fiscale partner mogelijk de inkomensafhankelijke combinatiekorting.

Deze kortingen worden gegeven als u nog geen 65 jaar bent. Jonggehandicaptenkorting, korting maatschappelijke beleggingen / durfkapitaal, ouderenkorting zullen bij u niet van toepassing zijn.
fisbel