betaal ik meer belasting als ik 3 banen heb?

Ik werk als gymleraar op 3 scholen. Dit om een volledige werkweek te hebben. Krijg ik nu verder op in het jaat een belastingsaanslag? Of betaal ik nu al meer belasting?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.9K
ItisILeClerc
10 jaar geleden
nee, het aantal banen maakt niet uit, alleen je totale inkomen

Het beste antwoord

Volgens de regels mag er maar op 1 inkomen de loonheffingskorting worden toegepast. (code 1) Dat is het hoogste inkomen. Op de twee andere inkomens laat u de loonheffingskorting niet toepassen. (code 0) Als het goed is heeft u dat zo ook geregeld.

Op de 3 verschillende inkomens wordt belasting in schijf 1 ingehouden. Tot een inkomen van € 19.645 is dat 37% (jaar 2013) Als de drie inkomens worden opgeteld komt u vast in schijf 2 en/of 3 terecht met 42% belastingheffing. Dat betekent dat u over het meerdere inkomen boven € 19.645 vijf procent moet bijbetalen.

Voorbeeld: uw inkomen is € € 39.645. Hiervan komt € 20.000 in schijf 2 en 3 terecht. Bij te betalen 5% van € 20.000 is € 1000 – hierbij ervan uitgaande dat géén inkomen is boven € 19.645 Deze nabetaling is wel te voorkomen maar dan moet u een voorlopige aanslag aanvragen. U betaalt dan bijvoorbeeld per maand € 80 en u hoeft achteraf niet of nauwelijks bij te betalen.

U kunt natuurlijk ook gewoon per maand reserveren.
Maar het kan ook zijn dat u een aftrekpost heeft zoals hypotheekrenteaftrek. Dan moet u even de rekensom maken of de voorlopige aanslag (teruggaaf) beter niet lager kan worden vastgesteld.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Duidelijk!

Andere antwoorden (1)

Je betaald belasting over wat je verdient in hoeveel banen je het verdient maakt niet uit hoe hoger je totaal inkomen wordt hoe meer belasting je gaat betalen dat is ook met een baan zo.
ronron1212