3 erven ieder een aandeel in een pand. Mag degene die huur ontvangt de volledige waarde in BOX 3 opnemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ieder van de 3 erven moet zijn aandeel van de erfenis opgeven in Box 3.
Hierbij geldt de WOZ-waarde. Als de verhuur permanent is en de huurder heeft huurbescherming is de WOZ-waarde lager. De waarde die dan geldt is af te lezen uit de leegwaarderatiotabel. Zie de bron.

De huuropbrengsten van een woning in Box 3 zijn onbelast. Wie deze huur krijgt is niet van belang. Ook niet de hoogte van de huur.
fisbel