Is het nog mogelijk om belastingaangifte te doen met terug werkende kracht?

Het betreft hier 2007/2008

Toegevoegd na 3 minuten:
Hoe kan je dit doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bellen naar de belastingen en vragen om formulieren voor 5 jaar belasting teruggave,ze willen je er ook bij helpen...

Het beste antwoord

Ja, je kunt voor de bovengenoemde jaren nog aangifte doen (het beste met software Belastingdienst + DIGID-code). In tegenstelling tot wat hierboven wordt beweerd is de termijn van vijf jaar per 1 januari 2010 verruimd. Ik citeer:

"Voor de termijn waarbinnen de belanghebbende aanspraak kan maken op ambtshalve vermindering of teruggaaf voor aanslagbelastingen (dus ook inkomstenbelasting, s204599) is gekozen voor aansluiting bij de navorderingstermijn, aangevuld met een termijn voor uitstel, gefixeerd op in totaal zeven jaar (dit sluit ook aan bij de bewaartermijn)."

Dit is een actueel besluit van de Staatssecretaris van Financiën van 10 december 2009. Zie bron voor de link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja,dat kan voor 5 jaar terug...dus vanaf het jaar 2005.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan nog vanaf 2005.
Als je denkt geld terug te krijgen dan kan dat via
een T biljet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie www.belastingdienst.nl
ja dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan inderdaad.

Door met de balastingdienst te bellen en de aangifte formulieren aan te vragen.

Je kan het ook online doen. Wel heb je hiervoor eerst een digiD code nodig die kan je op http://www.belastingdienst.nl/variabel/digid/digid.html aanvragen.
Vervolgens kun je de aangifteprogramma’s downloaden op http://www.belastingdienst.nl
Pas wanneer je de digiDcode hebt ontvangen kun je de aangiftes versturen.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk, zinvol antwoord Mirjamm +