Ik heb 1 jaar lang heffingskorting niet laten toepassen bij mijn werk, kan ik dit achteraf corrigeren?

Ik heb een jaar lang heffingskorting niet laten toepassen bij mijn enige baan. Tegen mij was altijd gezegd dat dit niet moest. Nu ben ik van afdeling gewisseld en wordt het wel toegepast met een nieuw contract en wordt het wel toegepast. Kan ik de niet toegepaste loonheffing nog terug vragen via de een of andere manier?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Over de periode dat je de algemene heffingskorting niet hebt laten toepassen dien je dan aangifte te doen. Als de fout dus in oktober 2012 is gestart dan doe je nu aangifte over 2012 en begin 2014 aangifte over 2013 door de aangiften te downloaden van de Belastingdienst en in te vullen met de jaaropgave en met je Digid in te dienen.
Als je lid bent van een vakbond kun je dat daar laten doen en heb je nog geen Digid nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tuurlijk: gewoon begin 2014 belastingaangifte doen. Dan wordt alles weer rechtgetrokken.
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+
Nog een kleine aanvulling: je kunt je bij de aangifte ook laten helpen op een van de kantoren van de Belastingdienst. Bel met 0800-0543 als je daarvoor een afspraak wilt maken.

Met vriendelijke groet,
Stan
Webcareteam Belastingdienst
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niet terecht kunt bij een belangenbehartiger dan kun je inderdaad bij de Belastingdienst terecht.
Enige tijd geleden werd ik gevraagd naar aangiften te kijken van iemand die bijverdiensten had en zijn aangiften al jarenlang bij de Belastingdienst had laten invullen.
Omdat ik constateerde dat die de kosten van de verdiensten niet had afgetrokken kreeg hij na ingediende aanvullende reparatie-aangiften/bezwaar duizenden terug.
Doorvragen en onderzoeken of alle aftrekmogelijkheden zijn benut, is niet de sterkste kant van de Belastingdienst.
Iedereen kan fouten maken maar de Belastingdienst blijft aan de veilige kant en dat kan de belastingplichtige lelijk opbreken.