Als ik onder de 22 euro aan goederen bestel uit Hong Kong, moet ik dan inklaringskosten betalen?

Ik wil via eBay wat oorbellen kopen voor zo'n 10 euro vanuit Hong Kong. Ik weet wel dat ik onder de 22 euro geen belasting enzo hoef te betalen, maar ik kan niet vinden hoe het zit met de inklaringskosten. Deze zijn erg hoog lees ik, dus ik wil het zeker weten voordat ik een bestelling plaats.

Toegevoegd na 10 minuten:
Verzending: Economy Int'l Shipping

Toegevoegd na 19 minuten:
Verzending: Economy Int'l Shipping

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dan hoef je geen inklaringskosten te betalen.
Voor alle commerciële zendingen die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 22,- en voor alle geschenken die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 45,- betaal je btw, douanerechten en inklaringskosten.

Toegevoegd na 56 seconden:
De wettelijke geldende inklaringsprocedures verschillen voor EMS en overige postzendingen. Dit brengt verschillende kosten met zich mee. Voor EMS-zendingen bedragen de inklaringskosten € 17,50. De inklaringskosten voor overige postzendingen bedragen € 13,00.

Toegevoegd na 22 minuten:
Verzending: Economy Int'l Shipping is verzending per normale post of luchtpost. Dit heeft verder geen invloed op het antwoord. De waarde is beneden de €22 en daarom dus geen douanekosten en dus ook geen inklaringskosten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee, zie de toevoeging antwoord.

Andere antwoorden (1)

Ws niet, laat je je pakket als een gift verzenden heb je nog n grotere kans.