Hoe moet ik belasting betalen voor mijn 2de woning waar ik niet staat ingeschreven?

Wil misschien een tweede woning huren binnen een gemeente. Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je betaalt onroerendezaakbelasting en daarvan het gebruikersgedeelte. Je ben daar niet ingeschreven dus betaal je verder daar geen verontreinigingsheffingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is toch alleen als je huiseigenaar bent? Ik ben alleen huurder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruikersgedeelte van de ozb was voor woningen toch afgeschaft in 2006?
Bij de aangifte over het vorige belastingjaar moet de woz waarde van de woning worden opgegeven in box 3 waar ook alle banksaldi, contant geld op 1-1 van het aangiftejaar en andere bezittingen worden aangegeven. De eventuele hypotheekschuld van de tweede woning kan als schuld worden aangegeven in box 3. NIET de betaalde rente daarop.
N.b. De WOZ waarde moet de waarde zijn op peildatum van een jaar eerder. Dus aangifte 2012 waardepeildatum 1-1-2011.