Worden de nationale uitgaven voor zorg berekend na aftrek inkomsten?

Totale uitgaven zijn ongeveer 75 miljard. Is dit na aftrek van de terugvloeiende loonbelasting of simpelweg de kosten?
Het grootste deel van dit bedrag gaat op aan personeelskosten en een behoorlijk deel van de inkomsten van deze medewerkers gaat weer terug in de staatskas in de vorm van loonbelasting.
Of maak ik nu een denkfout.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het gaat hier om de totale uitgave waarbij geen rekening is gehouden met de terug te komen loonbelasting.

Dat kan ook niet want anders zou je de inkomsten van de overheid weer moeten verlagen met de loonbelasting die al is verrekend in de ziektekosten.
Wellicht zou je dan ook de BTW willen bijtellen van de kosten die de ziekenhuizen maken en de BTW willen aftrekken van de zaken die de mensen van hun loon nog gaan aanschaffen.

Dit zou leiden tot een onmogelijke rekensom en dan hebben we het nog niet over defensie, onderwijs etc.