Ik hoef geen loonbelasting te betalen, komt dit later?

Ik ben 15 en verdien nu lekker wat bij, maar net mijn eerste loonstrookje waar alleen Periodieke uitbetaling vakantiedagen en ADV toeslag (allebei +) bij stonden. Er gaat dus blijkbaar niks af verder. Mijn bruto loon is €3,28 en mijn netto blijkbaar ook. Moet ik dan aan het eind van het jaar nog belasting betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja dit moet je dan terug betalen of geld hiervoor zelf aftrekken van je uurloon en dit opsparen. Ik zou als ik jou was een vragen op je werk om een loonheffing korting formulier
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je heel weinig werkt, maar een paar uur per week, kan het zijn dat je geen loonbelasting e.d. hoeft te betalen. Vraag je baas even hoe het zit.
Er zijn tabellen en daar moet hij zich bij de uitbetaling ook aan houden.

Als je wel moet betalen, kan het aan het eind van het jaar zijn, dat het toch tegenvalt. Goed dat je het vraagt dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tot (omgerekend) ongeveer 5700.-/jaar (met 'loonheffingskorting ja') hoeft de werkgever geen loonheffing in te houden. Je houdt dan netto over wat je bruto krijgt.

Zou de werkgever toch loonheffing inhouden, dan kun je die terugvragen via de Belastingdienst.

Gisteren was er hier een vraag van een 16-jarige met vergelijkbaar uurloon. Ik heb toen uitgerekend dat wanneer hij 26 uur per week zou werken gedurende 52 weken per jaar hij nog net onder de 'grens' voor de loonheffing zou blijven.

Als je ook nog een bonus krijgt van euro 10.000.- wordt natuurlijk wel loonheffing ingehouden maar bonussen zijn in het algemeen alleen weggelegd voor mensen die toch al veel verdienen...
Computoon