Fiscale gevolgen privé laptop zakelijk gebruik?

Ik ben op zoek naar de vraag of en zo ja, welke fiscale gevolgenden van toepassing zijn op het moment dat een werknemer zijn/haar privé laptop (gedeeltelijk) zakelijk gebruikt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er zijn geen fiscale gevolgen voor het bedrijf in dit geval. De laptop is van de werknemer en staat los van het bedrijf. De vraag die misschien in deze situatie ook gesteld moet worden is wie voor de eventuele schade gaat opdraaien indien de laptop beschadigd raakt of stuk gaat tijdens het zakelijke gebruik.

Indien de werkgever het toestaat de privé laptop ook zakelijk te gebruiken, dan is de werkgever ook verantwoordelijk voor de eventuele schade aan de laptop.