als ik een benzine auto koop en er lpg in iinstalleer, welke wegenbelasting moet ik dan betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je netaalt dan het tarief van een auto die op gas loopt en dat is duurder dan de normale wegenbelasting voor een benzineauto. Veel mensen verwijderen dan de gastank voordat ze naar de APK gaan en later bouwen ze die tank er weer terug in. Kan op jaarbasis zo € 300,- schelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoiets noemt men ook wel fraude...
Ik vraag me trouwens af of dat tegenwoordig nog wel te doen is, de huidige LPG installaties zijn wel zo geïntrigeerd (vergeet de elektronica niet!) dat het volgens mij bijna onmogelijk is.
Die iets hogere wegenbelasting streep je ruimschoots weg tegen het lagere brandstof tarief
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De gastank verwijderen voor apk is uiteraard fraude plegen! (Op kenteken benzine rijden maar in werkelijkheid op gas) en daarbij, als je dat toch wil doen.. Dan kom je er niet met alleen gastank weghalen, er mag geen enkel onderdeel van de gas installatie aanwezig zijn bij kenteken op benzine
Als er LPG geïnstaleert wordt, moet je altijd je kentekenbewijs aan laten passen en de installatie dient gekeurd te worden, vervolgens geeft de RDW direct de wijziging door aan de belastingdienst, die je een aangepaste rekening stuurt voor de wegenbelasting die geldt voor een auto die op gas rijdt.