Hoeveel banen mag iemand hebben?

Situatie:
- iemand werkt 22 uur in het onderwijs.
- heeft een 0-uren contract bij sportschool A. 1 uur (vaste dag + tijd) per week verzorgt zij een groepsles.

Mag zij daarnaast bij sportschool B ook op deze manier werken? Zij heeft een opleiding die sportschool A betaald heeft op voorwaarde dat zij 3 jaar moet blijven werken. Elk jaar word 1/3 'kwijtgescholden'.

Kan dat belastingtechnisch ook? Dat je 3 contracten hebt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja, je mag meerdere banen hebben. Je kunt alleen niet bij alle banen loonheffingskorting toe laten passen. Dat kan maar bij één baan (vaak bij de baan waar je het meeste verdient).

Soms zijn er wel bedrijven die aangeven dat je ergens niet mag werken, bijvoorbeeld bij de concurrent, soms tot zelfs na je ontslag/vertrek. Dat staat dan ook in je contract. Wanneer je contract hier niets over zegt kan je het gewoon doen. Wanneer je contract aangeeft dat je niet bij andere sportscholen mag werken hebben zij het recht om je opleiding niet kwijt te schelden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet verboden om de loonheffing op meerdere banen toe te passen,je loopt alleen de kans dat je het jaar erop moet terugbetalen. Als je twee kleine baantjes hebt waar je in totaal maar 5000 per jaar mee verdiend mag dat best en hoef je waarschijnlijk ook niet terug te betalen.