Kan je ervoor zorgen dat de Belastingdienst je aangifte eerder stort?

Ik heb me aangifte over 2011 eind mei ingediend dit was tevens niet verplicht vandaar kreeg ik pas later de brief. Nu is mijn vraag kan je er ook voor zorgen dat de belastingdienst dit eerder over maakt? Ik heb het geld echt hard nodig ivm verlies van me baan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, helaas. Belastingdienst is geen krediet verstrekker.
Utrecht
10 jaar geleden
Daar kan best een paar maanden overheen gaan: ik heb in maart m'n aangifte over 2012 gedaan en ook nog niets terug gekregen.
Je bent overigens wel wat ongeduldig: zelf ruim (te) laat aangifte doen (na 1 april en dan nog van een jaar geleden) maar wel verwachten dat de belastingdienst per ommegaande je aangifte verwerkt en gaat uitbetalen.
Volgende keer gewoon eerder aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben zeker niet te laat de brief op 29 mei ontvangen, en ik hoef niet voor 1 april aangifte te doen omdat ik niet verplicht ben om het in te vullen zo vertelde de mevrouw van de belasting dienst het aan de telefoon. Maar bedankt voor jullie reacties dan weten we dat ook weer!
fisbel
10 jaar geleden
Over 2011 wordt nog een rentevergoeding gegeven.
Heeft u 2012 al ingevuld? Als er geen plicht tot aangifte was krijgt u mogelijk ook over dit jaar geld terug. Vanaf 2012 wordt geen rentevergoeding meer gegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat houd een rentevergoeding precies in krijg je rente omdat de belasting het later stort?..2012 nog niet ingevuld, en nee er was inderdaad geen plicht tot aangifte.. ik ga dat morgen gelijk aangifte van 2012 na kijken bedankt voor de tip!

Het beste antwoord

Dit is helaas niet mogelijk. Je zult moeten wachten op de Voorlopige Aanslag. Wanneer je die ontvangt zal het bedrag snel op je rekening staan (als je rekeningnummer bekend is). De termijn van de verwerking van je aangifte ken ik niet exact. Maar een spoedbehandeling zul je niet krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Het enigste wat je in het algemeen kunt doen is zelf de aangifte op tijd indienen. In sommige situaties heb je wel recht op een rentevergoeding bij teruggaaf. Dus misschien voor jouw nog een extra rentemeevaller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb het linkje van de website gelezen snap nu de rente vergoeding is indd een rente meevaller dan, bedankt voor de info allemaal!
Het schijnt zo te zijn dat er een ongeschreven regel is dat als je een hoekje van je formulier afknipt deze sneller word verwerkt maar dat word door de belastingdienst zelf ontkent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Hoe kan je van een elektronische aangifte een hoekje afknippen?
fisbel
10 jaar geleden
Dagblad Trouw schreef op 15 februari 1997 (........):
Tenslotte: het traditionele hoekje afknippen voor spoedbehandeling is verleden tijd. De Belastingdienst helpt iedereen even snel.
De Belastingdienst stort geen aangifte. U doet aangifte en de Belastingdienst geeft antwoord door middel van een aanslag. Als u na afloop van het kalenderjaar aangifte doet vóór 1 april daarop volgend en u hebt recht op teruggaaf( de aangifte wordt concistent bevonden), dan zal de belastingdienst als er geen definitieve aanslag kan worden opgelegd een voorlopige teruggaaf opleggen. Dat bericht ontvangt u voor 1 juli daarop volgend en binnen 14 dagen krijgt u uw geld gestort als uw rekeningnummer bij de belastingdienst bekend is. Pas op. Bij het opleggen van de definitieve aanslag kan alles anders blijken te zijn en moet u wellicht geheel of gedeeltelijk terugbetalen.

In uw geval bent u te laat. De belastingdienst heeft nu het recht om de aangifte binnen drie jaar na afloop van het belastingjaar op te leggen. U kunt geen gebruik maken van hoekjes afknippen, dat was een oude regeling die allang niet meer geldig is. Ik acht het niet uitgesloten, dat bij een goedwillende ambtenaar de mogelijkheid daar is dat hij uw aangifte 'licht' en alsnog direct in behandeling neemt maar u hebt daar geen afdwingbaar recht op. Maar dat begrijpt u ook wel. Dan zou iedereen dat kunnen vragen. Uw argument slaat niet aan bij de belastingdienst, dat kan ik u wel vertellen. Als het om een redelijk bedrag gaat had u wel tijdig aangifte gedaan.