Hoeveel nettoloon krijg ik?

Na de zomer werk ik 10 uur per week in een turnhal en krijg ik vrijwilligersvergoeding van € 7,50 bruto per uur. Hoeveel is dat als ik het om reken naar netto? Is het -21%? Of gaat er heel weinig van af?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
€ 7,50 per uur is een stuk hoger dan wat men als onbelaste vrijwilligersvergoeding ziet (de belastingdienst hanteert 4,5 voor volwassenen en 2,5 voor jongeren onder de 23)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@iHave, bedoel je 2,5% aftrek? ik word na de zomer namelijk 21 jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat een belastingvrij vrijwilligersvergoeding dan maximaal 2,5 euro per uur is. De bedragen die jij noemt zullen dus nooit gezien worden als vrijwilligersvergoeding en gewoon onder de normale loonheffingen vallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals anderen al zeggen: dit is gewoon een dienstverband. Zorg dus dat je ook een degelijk contract krijgt, en dat je verzekerd bent voor ongevallen etc.!

Het beste antwoord

Een vrijwilligers vergoeding is netto. Je mag echter niet meer dan € 150 per maand krijgen en niet vaker dan 10 maanden dus maximaal € 1.500 per jaar.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik verdien dan ongeveer 300 euro per maand (75 euro per week). Wat voor regelement komt hier te pas?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In dat geval moet je belasting gaan betalen, wat een onzin om dit een vrijwilligersvergoeding te noemen.... maar goed tot ongeveer 5700 per jaar hoef je geen belasting te betalen dus houd op met die 'zogenaamde' vrijwilligersvergoeding en dan is je 7,50 bruto ook je netto (zolang je dus niet met nog een ander baantje over de 5700 in een kalenderjaar komt).
fisbel
10 jaar geleden
Om van een vrijwiiligersvergoeding te kunnen spreken mag er niet meer dan € 4,50 per uur betaald worden. Verder sluit ik me geheel aan bij wat Pelle hierboven zegt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou het is zelfs 2,50: U bent jonger dan 23 jaar. U krijgt een vergoeding van maximaal € 2,50 per uur, met een maximum van € 150 per maand en € 1.500 per jaar. Deze maximumbedragen gelden voor het totaal van de vergoeding voor uw inzet. Zie algemene reacties: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/werken/niet_in_loondienst_werken/vrijwilligersvergoedingen/vrijwilligersvergoedingen/
ronron1212
10 jaar geleden
Het is dus geen vrijwilligersvergoeding als je 300 euro per maand krijgt en het mag dus dan ook niet zo worden genoemd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke duidelijk, bedankt allemaal