hoeveel uur mag je "zwart" werken?

Ik heb ooit ergens gehoord dat je een aantal uur zwart mag werken. Weet iemand hier of dat waar is? Zoja, hoeveel uur?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien bedoel je dat tot een bepaald jaarinkomen men geen belasting hoeft te betalen omdat die belasting wegvalt tegen de heffingskorting daarop.

Het beste antwoord

Nee, dat is niet waar. Je mag niet zwart werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Met "zwart bijverdienen" of "zwart werken" wordt in de volksmond bedoeld het verdienen van geld zonder hier belasting over te betalen en zonder dit aan de belastingdienst op te geven. Tegenover zwart staat wit en met "witte inkomsten" wordt inkomen bedoeld wat wél wordt opgegeven bij de belastingdienst en waar wél de verschuldigde belasting en premies over worden ingehouden. Zwart werken is uiteraard niet toegestaan.

Bij zwart werken wordt niet alleen de Nederlandse staat benadeeld, maar krijgt de zwartwerker in voorkomende gevallen ook geen ziektedagen doorbetaald, geen vakantiegeld of recht op werkloosheidsuitkering. Vaak denkt men dat zwartwerken meer oplevert en wordt vergeten dat de inkomstenbelasting in Nederland bepaalde vrijstellingen en aftrekposten kent, waardoor bij een laag inkomen weinig of helemaal geen belasting hoeft worden afgedragen."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Zwart werken betekend dat je je inkomen niet aangeeft bij de belasting. Dit is fraude en dus illegaal. Je mag nooit zwart werken.