Ik krijg veel geld terug van de belasting, kan dit wel kloppen?

Is het mogelijk dat ik rond de 3000,- van de belastingdienst terug krijg? Ik heb een jaar lang geen heffingskorting gehad door een administratieve fout. Daarnaast doe ik een deeltijd HBO studie (geen studiefinanciering). Ik heb verder geen koopwoning of andere bijzonderheden die ik heb moeten invullen, behalve giften. Het is zoveel dat ik mij continue afvraag of dit wel kan. Heeft iemand enig idee? Ik heb meerdere malen mijn jaaropgave opnieuw ingevuld en het blijft er maar uit komen. Ik wil niet onverwachts iets moeten terug betalen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
ronron1212
10 jaar geleden
Weinig gegevens omdat te bepalen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niets los laat over je arbeidsinkomen, eventueel meerdere inkomens, inhoudingen en aftrekposten dan maak je het ons wel lastig. Denk je dat we helderziend zijn?

Antwoorden (1)

Alleen al de algemene heffingskorting in 2012 is € 2.033. Daarnaast kunnen er nog andere heffingskortingen zijn. Het zou dus best kunnen kloppen.
Anders was dit maandelijks verrekend. Door de administratieve fout krijg je het nu alsnog verrekend via een belastingteruggaaf achteraf.

Je kunt het totaal aan heffingskortingen controleren in je aangifteprogramma. Kijk bij Overzicht en Verschuldigde Inkomstenbelasting en Premie. Klik op > Af: heffingskortingen en je ziet het totale overzicht waar je recht op hebt na het invullen van de gegevens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord, +. Nog en kleine aanvulling: uit de probleemstelling maak ik op dat er ook sprake is van arbeid, dan zou de arbeidskorting ook nog mee kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan kloppen. De link geeft het totaaloverzicht van alle heffingskortingen. In zijn belastingprogramma ziet hij zijn persoonlijke kortingen overzicht voor zijn situatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarom is het antwoord ook zo goed.