Moet in België de rente van spaarboekje en obligatie aangegeven worden?

De bank kreeg opdracht om de genoten renten aan te geven. Moet ik deze dan nog vermelden op de belastingaangifte?
En welke renten? Spaarboekje, obligatie, aandelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Op de rente die je jaarlijks kriigt betaal je voor de eerste schijf van 1.830 euro geen belastingen op. Als je verschillende rekeningen lopen hebt bij je bank dan wordt de belasting op de rest van je rente automatisch afgehouden.
Heb je bij meerdere banken rekeningen lopen dan wordt dit niet afgehouden als de rente niet hoger is dan 1830 euro.
Daarom moet je dit aangeven in je belastingsbrief, wat de totale rente is die je ontvangen hebt.
Voor koppels of gehuuwden geldt een dubbele schijf, dwz dat de eerste schijf voor hun 3.320 euro is.
Op het overige rente dat je ontvangt moet je jaarlijks 15% belastingen op betalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor koppels of gehuwden geldt een dubbele schijf, dwz dat de eerste schijf voor hun 3.320 euro is. DIT MOET ZIJN
Voor koppels of gehuwden geldt een dubbele schijf, dwz dat de eerste schijf voor hun 3.660 euro is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt aan de bron 15, 21 of 25% afgehouden, moet je het dan aangeven?