Huurtoeslag geldt voor hele maanden. U ontvangt alleen huurtoeslag als u voor de 1e van de maand bij de gemeente ingeschreven staat op het betreffende adres. U hoeft huurtoeslag slecht 1 maal aan te vragen.

Het duurt gemiddeld 8 weken voor uw aanvraag is verwerk. Vraag uw huurtoeslag daarom op tijd aan. U kunt huurtoeslag ook met terugwerkende kracht aanvragen. Dit is mogelijk tot en met het eerste kwartaal van het opvolgende jaar.

Toegevoegd na 39 minuten:
Om het antwoord te komen in de volgende link, klik je op:
Huren, dan op
Huur betalen, en dan op
Huurtoeslag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Een juist antwoord – huurtoeslag gaat in m.i.v de maand volgend op de inschrijfdatum. Tenzij de verhuur op de eerste van de maand ingaat. Dan gaat de huurtoeslag per direct in. De informatie van de link is inmiddels verouderd. Huurtoeslag en ook zorgtoeslag en kindgebonden budget kunnen sinds belastingjaar 2012 tot 1 september van het jaar daarop worden aangevraagd. Dus de huurtoeslag van 2012 kan als er recht op is nog tot 1 september 2013 worden aangevraagd. Toegevoegd na 2 minuten:
Dit antwoord was bedoeld als reactie op het antwoord van crea. Maar per ongeluk op de antwoord-knop gedrukt

Andere antwoorden (1)

Ja, als je bv op de 19 de een woning krijgt wordt dit gewoon verrekend.