Ik wil mijn belastingaangifte doen over het jaar 2012, via dat programma. Vorig jaar was alles automatisch al ingevuld en nu niet. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u digitaal aangifte doet, kunt u gebruikmaken van de vooraf ingevulde aangifte. Wij vullen dan een aantal van uw gegevens alvast voor u in. Bijvoorbeeld uw loon en de WOZ-waarde van uw huis. Deze service is beschikbaar vanaf 1 maart 2013.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/aangifte_inkomstenbelasting/aangifte_doen_over_2012/aangifte_doen_over_2012

Het beste antwoord

Je moet het programma pas downloaden na 1 maart dat is het gevuld met je gegevens.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij mag je het programma downloaden wanneer je maar wilt, maar pas na 1 maart is het mogelijk om in het programma de vooraf ingevulde gegevens bij de Belastingdienst op te vragen en int e voegen in het IB aangifte programma.
ronron1212
11 jaar geleden
Ik zeg toch ook niet dat het niet eerder mag maar dat het er dan pas in staat.

Andere antwoorden (1)

De belastingdienst heeft recent nog melding gemaakt van het feit, dat u na of vanaf 1 maart - kunt kiezen - voor de vooraf ingevulde aangifte. Daarin staan dan behalve de looninkomsten ook de banksaldi per 1 januari 2012 ten behoeve van box 3 vermeld, als u daarvoor aangifte moet doen. Wellicht hebt u van uw bank juist deze week daarover post ontvangen. U kunt dus uw overzicht als u dat hebt ontvangen vergelijken met de vooraf ingevulde aangifte.