Op mijn loonstrook staat inhouding PV, wat betekend dit? En over wat voor percentages gaat het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (3)

volgens mij heb je je aangemeld bij de personeels vereniging en dat is geen percentage maar een bedrag per maand.
ronron1212
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Het kan wel degelijk een percentage per maand zijn.
ronron1212
11 jaar geleden
personeelsvereniging is nooit een percentage.
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik ben van diverse personeelsverenigingen lid geweest, en de bijdrage was altijd een vast bedrag. Meestal een paar euro per maand.
Computoon
11 jaar geleden
Inderdaad, altijd een vast bedrag. Het 'draagkrachtbeginsel' is nog niet ingevoerd bij de contributie voor de personeelsvereniging want dan zou een percentage wel kunnen. Maar die paar euro per maand kan iedereen wel betalen.
Betekent: inhouding Personeelsvereniging en dat mag maximaal 7,50/maand zijn. De werkgever mag dit elke maand met hetzelfde bedrag verhogen. De belastingdienst ziet dit als een derdenfonds:

http://www.alfa.nl/Nieuws/Pages/Belasting-besparen-door-oprichting-van-uw-eigen-personeelsvereniging.aspx

http://exactforum.cane.nl/topic4730-pro-forma-salaris-berekening.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat is vrijwillig en kan je dus terugvorderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elke maand met hetzelfde bedrag verhogen ?
7,50 15,00 22,50 30,00 .... ....
-
Computoon
11 jaar geleden
Er bestaat geen minimum- of maximumcontributie voor een personeelsvereniging dus waar die genoemmde euro 7,50 op gebaseerd is, weet ik niet. Lidmaatschap van een personeelsvereniging is vrijblijvend maar als je niet meebetaalt, mag je ook niet (in ieder geval niet zonder bijbetaling) bijdragen aan activiteiten die de vereniging organiseert.
ronron1212
11 jaar geleden
Freek heeft het niet over personele bijdrage maar over die van de werkgever hij haalt het een en ander door elkaar
Dat betekent Premie Volksverzekeringen.

Om hoeveel procent dat gaat is van een aantal zaken afhankelijk, kijk maar eens hier:
http://www.adp.nl/kenniscentrum/vakwijzer/tabellen-loonbelasting/2012.aspx
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Is het enkele euro per maand, dan is het je bijdrage aan de personeelsvereniging. Zijn het tientallen tot honderden euro's per maand, dan is het de premie volksverzekeringen.
Computoon
11 jaar geleden
Het lijkt me sterk dat het bij de inhouding PV van de vraagsteller om de 'premies volksverzekeringen' gaat (AOW, ANW, AWBZ). Op de salarisstroken die ik ken staat in de regel een inhouding van 'loonheffing'. 'Loonheffing' is de verzamelnaam voor de loonbelasting en de premies voor de volksverzekeringen, zodat die premies dan niet apart verschijnen. Voor de werknemer heeft het ook weinig nut om te weten welk deel van de loonheffing belasting is en welk deel de premies.
Volgens mij gaat het bij de vraagsteller om een inhouding voor de personeelsvereniging.