Mag de belastingdienst ineens de huurtoeslag stoppen?

Ik woon in een chalet op een recreatiepark. Het is/was altijd gedoogt om hier permanent te wonen. Nu is de gemeente er mee bezig om het allleen recreatief te maken. Ook sta in op dit adres ingeschreven en is het mijn postadres. Mag de belastingdienst ineens besluiten om de huurtoeslag te stoppen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ja. De regels van huurtoeslag wijzigen per wet. Sowieso is huurtoeslag het komende jaar verlaagt. Daarnaast is de huurtoeslag afhankelijk van je inkomen. Tenslotte kan het zijn doordat het niet meer als huurwoning aangegeven is/ geregistreerd staat, daar inderdaad geen toeslag meer voor krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat kan niet zomaar, dat hangt vooral af van hoe de gemeente om gaat met het recreatief maken van de woningen.

De wet op huurtoeslag stelt geen eisen aan de status van de woning, anders dan dat het een zelfstandige woning moet betreffen (artikel 11) en dat je ingeschreven moet staan in de gemeentelijke basisadministratie (artikel 9).

De enige reden waarom de huurtoeslag dus zal eindigen is als de gemeente besluit u uit de gemeentelijke basisadministratie te schrijven, om u zo te dwingen de woning te verlaten. Als het zover komt is het een besluit waar u tegenin beroep kan gaan. Wellicht kan u nu alvast proberen juridisch advies in te winnen.