Hoe kan de ANWB? Nu de assurantiebelasting Al 21 %? rekenen terwijl hij pas in 2013 ingaat,Terwijl bij opgave ? Maar 7,9 % hoeft af te dragen>

Toegevoegd na 4 minuten:
Het moet zijn 9.7 %

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

De ANWB stuurt je nu de rekening van volgend jaar en die moet je vooraf betalen, voor 31 december dus. Dat mogen ze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar aanleiding van het Deelakkoord begroting 2013 is aanhangig als onderdeel van een amendement op het Belastingplan 2013 dat de assurantiebelasting per 1 april 2013 wordt verhoogd naar 21%. Het overgangsrecht wordt zo vormgegeven dat het nieuwe tarief van 21% van toepassing is op premies voor zover die betrekking hebben op een verzekerde periode van na 31 maart 2013 (ongeacht wanneer deze premies betaald zijn). Staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) heeft inmiddels samen met de verzekeringsbranche besloten om de assurantiebelasting niet per 1 april maar per 1 januari 2013 te verhogen.
ronron1212