Ik moet een kopie van mijn aangifte inkomstenbelasting inleveren, wat moet ik kopiëren?

Mag ik een kopie maken van mijn voorlopige aanslag? (brief die ik gekregen heb?)
of moet ik een uitdraai maken in het digitale programma waarin ik mijn aangifte heb gedaan?

Ik heb dit nodig om me in te schrijven bij een woningbouwvereniging.

bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (4)

Een uitdraai van de (laatste) aangifte die je digitaal gedaan hebt; dat is een kopie van de aangifte inkomstenbelasting.

Volgens de site van de rijksoverheid kan zo'n woningcorporatie vragen:"
"Bewijs van huishoudinkomen

Om uw inkomen vast te stellen kan een woningcorporatie vragen naar:
uw laatste aangifte inkomstenbelasting
uw laatste salarisstrookje
uw laatste uitkeringsstrookje"
Computoon
11 jaar geleden
De woningbouwvereniging vraagt waarschijnlijk om de zogenaamde IB-60 verklaring. De Belastingdienst verstrekt deze inkomensverklaring op aanvraag. Dat gaat via de Belastingtelefoon. De verklaring krijgt u binnen een week opgestuurd. De verklaringen over de jaren 2010 en 2011 krijgt u door uw BSN-nummer in te toetsen. Voor de jaren 2007 t/m 2009 krijgt u een medewerker aan de lijn. Maar deze jaren zijn voor u niet van toepassing. Zie de bron hieronder.
fisbel
11 jaar geleden
Aangifte inkomstenbelasting is de uitdraai vanuit het digitale programma waarmee je de belastingaangifte gedaan hebt. Dus die bedoelen ze.
Voor de zekerheid zou ik ook de voorlopige aanslag meenemen. Kunnen ze dan altijd nog een kopie van maken mocht het nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dit geval zou ik zeggen: De vraag stellen is hem beantwoorden. Dus: De uitdraai van de digitale aangifte die je voor je eigen gemak moest bewaren, kopiëren en inleveren.