Hoeveel BTW moet ik afdragen over gefactureerde verzendkosten?

Voor de boeken (eigen autobiografie) die ik verzend, vallen de boeken onder de 6% BTW regeling. Nu reken ik ook verzendkosten bij het verzenden van de boeken. Hoeveel BTW moet ik over de verzending rekenen? Is dit 6% of 21%?

En moet ik de BTW ook in rekening brengen als ik boeken uitlever naar bijv. België?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het item wat je verzendt 6% is, dan is de BTW op de verzendkosten ook 6%. Verstuur je iets met 21%, dan is de BTW op verzendkosten ook 21%.

Verstuur je iets gemixed, dus zowel 6% als 21%, dan is het advies om dit 21% te zetten.

Naar België (particulieren) moet je incl. BTW verzenden. Zakelijke klanten excl. BTW. Uiteraard is BTW vrijgesteld ook van toepassing op zakelijke klanten die een boek bij jou bestellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+