Ik heb een klein bedrijf (BV) en ben daarnaast in loondienst. Kan ik mijn werkkamer als kosten opvoeren en zoja wat voor kosten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nou, in artikel 10 lid 1 onder i Wet op de vennootschapsbelasting is bepaalt dat de kosten van een werkruimte niet in aftrek komen, tenzij de kosten en lasten bestaan uit een vergoeding die als loon wordt belast danwel de werkruimte een zelfstandig deel van de woning vormt en je kortgezegd hoofdzakelijk je loon vanuit de werkruimte in het huis verdient.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oja, indien blijkt dat je de werkkamer op grond van de criteria van bovengenoemd artikel mag aftrekken van de winst, dan valt eveneens de inrichting van de werkkamer onder de kosten die je mag aftrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alle 'kosten' maar wel in evenredigheid met het oppervlak gebruik voor jouw bedijf. Dus geen naaimachine van jouw vrouw in jouw werkkamer zetten, want dan krijg je bij controle een probleem. Dus ook geen zaken die niet betrekking hebben op jouw werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je werkkamer een toegewezen bestemming als kantoorruimte en een eigen opgang heeft (zoals bij een praktijkwoning), dan wel. Maar je moet dan ook wel kunnen aantonen wat die ruimte jou voor huur of hypotheek kost. Al met al niet makkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk, als je het berekend naar het aantal uren dat je de verwarming en stroom gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorwaarde is dat de kamer zoiewo alleen voor dat doel wordt gebruikt. En dus niet bijvoorbeeld ook als logeerkamer...