Hoe komt het dat de belastingdruk bijna altijd omhoog gaat en bijna nooit omlaag?

Komt het wellicht door een bepaalde automatisme, altijd maar meer en meer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat de regering, geconfronteerd met wensen van burgers en/of de parlementariërs, niet zegt "sorry we hebben geen geld voor wat je wilt". Maar gewoon geld leent op de kapitaalmarkt om dat verzoek mogelijk te maken.

Dat is makkelijker dan nee te verkopen aan de burger.
Nee verkopen wil men niet, omdat politici opnieuw willen worden gekozen.

In feite is niemand in het parlement die daar zit voor de burger. Voor degene die hem heeft gekozen.

Met uitzondering van enkele partijen zitten zij daar voor zichzelf. Om er zelf beter van te worden.

Ons parlementaire systeem is niet volmaakt en je vraag legt daar de pijnlijke vinger op.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je draait de zaak om.
Het zijn de mensen die kiezen voor DIE politici die
hen gouden bergen beloven.

Andere antwoorden (2)

Iedereen wil altijd maar heel graag meer gaan verdienen.
We willen minder files, dus meer wegen.
Betere gezondheidszorg.
Mee vrije dagen.
Een hogere welvaart.

Dus moeten we ook meer belasting gaan betalen.
dat gaat nooit omlaag, omdat we zelf steeds meer willen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies. +
Iedereen moet een auto.
Dus te veel auto's: meer wegen.
.....van de belastingcenten. Iedereen wil meer zorg: Voor ieder kwaaltje moet er meteen een oplossing komen.
..... van de belastingcenten!
je kunt ook vragen waarom de prijs van een pakje sigaretten alleen maar omhoog gaat en nooit omlaag...
omdat de overheid daar ontzetten veel aan verdient en dus steeds meer prijsverhogingen doorvoert.
al wordt ook gezegd dat de overheid wil dat niemand nog rookt, dus voor de gezondheid.

antwoord : de overheid heeft steeds meer geld nodig om alles voor iedereen te kunnen betalen, voor ons dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom 3 minnen ! uitleg daarvoor graag...