Ik ben een flexwerker die moet rond komen van een salaris onder het minimumloon bij geluk kan ik 24 uur per week werken heb ik recht op kwijtscheldin?

Het gaat om gemeentelijke belastingen ik moet nog een bedrag voldoen van 307 euro maar verdien vaak maar rond de 600 hooguit 700 euro en zijn er eventueel nog meer zaken waar ik kwijtschelding voor krijgen kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat is vaak afhankelijk van de gemeente.
Vraag het na bij de sociale dienst, of kijk om te beginnen op www.berekenuwrecht.nl daar is al veel te vinden. r zijn ook gemeentes die voor minima een speciale collectieve verzekering hebben.
Meestal moet je de aanvraag doen voor kwijtschelding zo gauw je de aanslag binnen hebt.
Maar niet geschoten is altijd mis. Dus bel ze even op
11 jaar geleden
de gemeentelijke kwijtschelding moest je aanvragen voor je eerste betaling plaats vond.

wel kan je hogere zorgtoeslag en huurtoeslag aanvragen. hier moet je mee oppassen: als je over een paar maanden een baan krijgt die meer verdient dan je huidige moet je in 2013 de teveel ontvangen huurtoeslag terugbetalen.

het is me niet duidelijk waarom je onder het minimumloon werkt. ook uitzendbureaus hebben een minimumloon. als je hiervoor een ww gehad hebt voor meer uren krijg je tijdelijk een aanvulling voor de verloren uren. Gebaseerd op fulltime-minimumloon eindig je als parttimer altijd lager.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het minimummaandloon wordt bedoelt omdat het geen fulltime baan is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"de gemeentelijke kwijtschelding moest je aanvragen voor je eerste betaling plaats vond." Dat is niet in alle gemeentes zo. De gemeente Rotterdam neemt alle kwijtscheldingsverzoeken in behandeling (indien ze aan de voorwaarden voldoen), ook als ze na de eerste betaaltermijn (of na het verstrijken van de bezwaartermijn) binnen gekomen zijn. De gemeente heeft richtlijnen over welke verzoeken wel of niet in behandeling genomen zullen worden.
Jammer dat de info zo beperkt is. Maar als schot voor de boeg het volgende.
Een flexwerker kan minder uren werken per maand dan een ander. Dit is een (gedwongen)keuze.
Heeft de flexwerker echter minder dan het sociaal minimum dan kan hij/zij een aanvulling krijgen bij de sociale dienst. Op dit moment is het sociaal minimum € 888,-- per maand voor een alleenstaande en meer als met een partner/kind heeft die geen inkomen geniet.
Kwijtschelding van gemeentelijke heffingen kan verkregen worden indien de auto en banksaldi onder een bepaald bedrag uitkomen.
Met meer info, kan ik gerichter adviseren.
Groet en sterkte,

Nico