Hoeveel meer bedragen de gemeentelijke heffingen voor 2 ipv 1 perso(o)n(en) in de Gemeente den Bosch?

Momenteel betaal ik per maand 44 euro aan gemeentelijke heffingen voor de gemeente den Bosch. De WOZ-waarde van mijn woning is 200.000 en ik heb momenteel een 1 persoonshuishouden,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Dat is moeilijk in te schatten. Wel worden de gemeentelijke woonlasten jaarlijks door het coele per gemeente vergeleken. Dit zou een aardige indicatie moeten geven. Zie link voor toegang naar jouw gemeente ('s-Hertogenbosch).

Bij de gemeentelijke woonlasten staat voor 1-persoonshuishoudens gemiddeld 565 euro. Gedeeld door 12 maanden kom ik dan op 47 euro per maand, je betaalt blijkbaar iets minder dan gemiddeld.

Het tarief voor meerpersoonshuishoudens ligt 10,3% hoger (nl. 623 euro voor een meerpersoonshuishouden). Als indicatie voor je woonlasten geldt dus dat die zullen stijgen van ongeveer 44 euro per maand naar ongeveer 48,50 euro per maand.

Nogmaals, het is een inschatting op basis van de gemiddelde woonlasten in Den Bosch, maar ik denk dat het redelijk in de buurt zal zitten van de werkelijkheid. Overigens ga je pas voor meer personen betalen vanaf 1 januari 2013; dan wordt er naast het aantal personen waarschijnlijk ook weer een tariefsverhoging van een paar procent toegepast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Afvalstoffenheffing is nu 235,20 en gaat naar 293,76 per jaar.
De rioolheffing is afhankelijk van het gebruik, kijk daarvoor naar pag 2 van de bron.