Ik heb een bijbaantje, ik verdien daarmee 4,62 bruto per uur. Kan ik het geld wat ik aan de belastingdienst moest geven, weer terug vragen?

Kan ik dan bijvoorbeeld gebruik maken van de algemene heffingskorting? Ik heb trouwens geen (fiscale) partner.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Met 4,62 per uur lijkt het me sterk dat je boven de +/- €8000,- per jaar dus dan kan je alles terug krijgen.
(Ik verdiende afgelopen jaar 8000,- en kreeg alles wat aan belasting betaald was terug)

Je moet even je belastingvrije deel uitrekenen, afhankelijk van je persoonlijke situatie: http://www.belastingdienst.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dit kan je moet dit bij je belastingaangifte aangeven
11 jaar geleden
Als het een bijbaantje betreft heb je dus ook een hele baan met salaris neem ik aan. In dit geval wordt in je aangifte alles bij elkaar opgeteld. Slim is om te bekijken of wellicht van je bijbaan salaris door de werkgever geen belasting afgehaald wordt. Kan wellicht voordeliger zijn bij de aangifte over het hele jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iemand kan toch ook een krantenwijkje naast zijn werk hebben?