Een vve kan een extern beheerder de administratie jaarrapport en onderhoud laten verrichten de kosten voor het beheer moeten natuurlijk betaald worden uit de verenigingskas. Deze kosten zijn belastingtechnisch nergens te verhalen. Wat de leden vrijwillig uitvoeren kan dmv van een vergoeding vergoed worden. Ik denk daarbij aan schoonmaak onderhoud verlichting e.d.
Het bestuur zelf is onbezoldigd echter wanneer het bestuur de vereniging veel kosten uit handen neemt omdat ze alles in eigen beheer doen mag daar natuurlijk wel iets tegenover staan. Bedenk wel dat wanneer bv de administratie van de vereniging door een extern bureau verricht wordt dit de continuiteit van de vereniging wel waarborgt.
Het regelen van onderhoud en storingsmeldingen heb ik grote twijfel over of dat wel zo nuttig is om dit door een beheerder te laten regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je de werkzaamheden door derde laat doen dan moet elk lid van de vve dus meer geld betalen. Dat is niet aftrekbaar van de belasting.
ronron1212
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Normaal gesproken leden van de vve dus die doen dit werk vrijwillig.zijn er gekozen bestuursleden uit het bewoners complex
ronron1212
12 jaar geleden
dat is dan een rare situatie.
Nee, de kosten voor het uitbesteden van VVE beheer / administratie aan derden zijn niet aftrekbaar,