Hoe word winst op particuliere verkopen belast?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
ronron1212
12 jaar geleden
wat voor verkopen bedoel je

Het beste antwoord

U hoeft over de eerste €6.000 die u winst maakt op de verkoop geen belasting te betalen, deze vallen weg tegenover de heffingskorting die u krijgt.

U dient ten allentijde aangifte te doen van de winst die u maakt op de verkoop, de hoogte van de belastingen is dan afhankelijk van uw gehele inkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet. Zolang het geen handel is, mag jij best incidenteel iets met winst verkopen. Wordt het een flinke bron van inkomsten, dan is het handel, en dan gelden andere regels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Kort antwoord, maar volledig juist. +