Hallo, ik moet 3800 euro huurtoeslag 2008 terug betalen. ik heb dit jaar huurtoeslag aangevraagd 2012 ik krijg € 2662 . word dit gelijk verrekend???

als dit bedrag gelijk verrekend word zal ik moeten verhuizen en als ik verhuis krijg ik geen toeslag meer en is de schuld weer het zelfde!! vicieuze cirkel kan ik hier iets aan doen???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wanneer je geld terug moet betalen heb je onterecht geld gekregen. Ik vraag me dan af of je voor dit jaar recht hebt op huurtoeslag. Als dit zo is wordt geld dat je tegoed hebt verrekend met openstaande schulden.
Wanneer je verhuist heb je er geen recht op zeg jij. Dan zul je iets moeten verzinnen om de schuld terug te betalen. Wellicht valt er iets te regelen met de belastingdienst?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles word verekend met elkaar moet je dus meer terug betalen dan je in 2012 ontvangt dan moet je het resterend terug betalen of in termijnen teruv betalen

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar 2008 ?, en 2009 en 2010, moet je dat niet terug betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens artikel 30 van de Algemene Wet Inkomensafhankelijke Regelingen (awir) worden nog te ontvangen toeslagen worden verrekend met openstaande terugbetalingen zodra die openstaande bedragen vervallen zijn. De betalingstermijn is zes weken na ontvangst van de beschikking tot terugbetalen (artikel 28 awir). Dus na zes weken mag de Belastingdienst gaan verrekenen.

Het beste plan van aanpak is dat je per direct een betalingsregeling aanvraagt. Hierbij wordt rekening gehouden met je inkomsten en uitgaven. Maar ik ben bang dat je hierbij niet kan voorkomen dat er verrekend wordt, tenzij de Belastingdienst hier een speciale regeling voor heeft. De wet heeft die in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Het eerste echte goede antwoord op de vraag van claudio1512.