komt studiefinanciering bij je inkomsten op?

Je mag altijd bij 1 baas de voordeel regel toevoeren voor de belasting, maar telt de belasting de studiefinanciering bij je verdiende loon op als inkomsten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, de studiefinanciering telt hier niet in mee, omdat dit geen belastbaar inkomen is (je hoeft hier geen belasting over te betalen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou zeggen ja:

Ik wilde in januari een (aanvullende) uitkering aan vragen. Mijn vriendin werkt. Helaas ik verdiende teveel, zowel een studiefinanciering als een studielening worden gezien als inkomen.

Toegevoegd na 43 seconden:
Voor de duidelijkheid: Ik werkte niet ik leende van duo en dit werd gezien als inkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
U heeft in uwsituatie gelijk: voor bijvoorbeeld een aanvullende bijstandsuitkering of voor kwijtschelding gemeentelijke belastingen wordt studiefinanciering gezien als 'inkomen' Gemeenten (hier Utrecht) vermelden het ongeveer zo op de site: Of u in aanmerking komt voor kwijtschelding hangt af van:
Het inkomen (salaris, uitkeringen, pensioen, lijfrentes, STUDIEFINANCIERING, alimentatie, heffingskortingen, huurtoeslag, zorgtoeslag, door u ontvangen huur etc.); ==================================== Lorre2 stelt de vraag of studiefinanciering bij je inkomen wordt opgeteld. Antwoord is: NEE.