Als het maandloon bruto 2230 euro is, hoeveel is het dan netto?

Ik zou graag weten hoeveel ik rechtstreeks over houd aan het einde van de maand... Hoeveel gaat er nog naar belastingen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (4)

Er gaat ongeveer 1/3 af. Dus je houdt zo, klein €1500,- over.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de eerste ongeveer 6000 gaat er al niets af en dan heb je nog andere kortingen die je eraf kunt trekken (arbeidskorting bijv). Jouw berekening klopt dus niet. Misschien voor 9 maanden per jaar, de overige 3 houd je je bruto loon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle, Het gaat niet om de eerste € 6.500 per maand maar per JAAR!
Arbeidskorting is geen korting op het salaris maar op de berekende belasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uh ja waarom zou ik dat niet weten? En via die arbeidskorting krijg je dus gewoon belasting terug eventueel, dat scheelt toch weer. Gemiddeld over 3 maanden bij dit inkomen krijg je je volledige bruto loon. Over de laatste 9 maanden (gemiddeld) krijg je 1/3 minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de arbeidskorting wordt er op het loon minder belasting ingehouden. Je krijgt er geen belasting door terug.
Daar is geen algemeen antwoord op.

Dat is afhankelijk van je leeftijd, het aantal uren per week dat je werkt, of je nog apart 8% vakantiegeld krijgt of dat dit al in je uurloon zit enz enz.

Je kunt het zelf ongeveer uitrekenen (zie link) of vragen aan je (toekomstige) werkgever of ze het voor je uit willen rekenen.

https://www.loonwijzer.nl/home

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe werkt de tool? Kies een sector en vul de bedragen op de volgende 2 pagina's in. Hulp nodig? Ga met de muis over de omschrijving van een in te vullen gegeven om meer informatie te zien. Klik na het invullen van de gegevens op de knop berekenen.

https://www.loonwijzer.nl/home/salarischeck/brutonetto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Momopoyolo, dat je zegt dat daar geen algemeen antwoord voor is, dat is juist.
Ook vanbelang is of er al of niet pensioenpremie wordt ingehouden.
Maar kun je verklaren hoe leeftijd en arbeidsduur op de ihoogte van de nhouding op het maandsalaris van invloed is?
oor een bruto-netto berekening zijn verschillende modules te vinden op internet. 1 ervan is: loonwijzer.nl check wijst uit dat je over het bruto loon van € 2230 per maand € 1673 overhoudt
(loonheffingskorting is toegepast)
fisbel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Is denk ik niet juist.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Netto Eur 1.868
Indien nog niet AOW gerechtigd netto Eur 1.868,58