Ik krijg geld terug van de belastingdienst na een bezwaar, hoelang duurt het voordat ze dit overmaken?

Bezwaar op aanslagen 2008 en 2009

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als ik je vraag goed lees dan ís al vastgesteld dat je geld terug krijgt? In dat geval zou je een zgn "verminderings beschikking" moeten hebben ontvangen. Op die beschikking staat een dagtekening en de belastingdienst probeert op of rond de dagtekening het geld op je rekening te zetten.

Staan er echter nog aanslagen open die de uiterste betalingstermijn al voorbij zijn, dan kan het bedrag ook verrekend worden door de belastingdienst.

Toegevoegd na 52 seconden:
Een verrekening kan inhouden dat het hele bedrag wordt verrekend, maar soms ook ten dele
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

We nemen even aan dat de aangiften 2008 en 2009 definitief zijn. Als u een verzoek tot ambtshalve vermindering aanslag heeft ingediend en aan uw verzoek wordt tegemoetgekomen zal dit ongeveer 6 tot 8 weken duren. De wettelijke beslistermijn is 8 weken. Zie de link in de bron.
fisbel