Wat zijn mijn rechten als belastingbetaler in staatsbank ABN-AMRO Fortis?

Aangezien ik net lees dat de Wouter Bos Bank weer 3 miljard euro als kapitaalinjectie in ABN-Amro steekt. Vraag ik me af wat nu mijn rechten als belastingbetaler zijn. Want in mijn visie ben ik dan samen met nog een X-aantal miljoen andere mede-eigenaar van ABN-AMRO...

Maar wat zijn nu mijn rechten als belastingbetaler in deze bank?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Helaas heeft de staat geen aandelen gekocht maar geld "geleend" aan deze bank. De opbrengst hiervan (in de vorm van rente) komt weer ten goede aan de staatskas. Deze constructie klinkt alsof het geweldig is en wij als belastingbetaler er alleen maar blij mee hoeven te zijn, maar ik begin me steeds meer te ergeren aan dit soort zaken.

Als wij een potje van onze financiën maken zijn we gelijk de pineut, als banken er een potje van maken krijgen ze geld toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen rechten in dezen. U heeft stemrecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkele rechten..
Je betaald toch ook wegenbelasting ?
Ben je daarmee ook eigenaar van een paar honderd meter asfalt??