ik betaal 576,- loonbelasting en ben student als ik IB2012 invul krijg ik maar 257,- terug ik dacht dat ik alles terug zou krijgen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je totaal inkomen iets van 8600 was (reactie) dan hoef je over je eerste ongeveer 6500 euro geen belasting te betalen. voor elke euro daarboven betaal je ongeveer 33%. Blijkbaar heb je nog wat andere voordeeltjes waardoor je in plaats van ongeveer 700 euro maar 576 hoefde te bepalen en waarvan je ook nog eens 257 terug krijgt.

Lijkt me niet zo nadelig! Je hebt gewoon 'teveel' verdiend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over € 8620 moet je € 670 belasting betalen (aangifte 2012)
Dit is het maximale bedrag dat je door aftrekposten zoals studiekostenaftrek kan terugkrijgen.

Ik betaal € 576. Bedoel je dat je werkgever(s) dit bedrag gaan inhouden? Dat is dan ongeveer € 100 te weinig.

Zoals Pelle hierboven zegt: tot € 6500 is door de heffingskortingen 'belastingvrij' Daarboven is (vuistregel) ongeveer 1/3 belasting te betalen (30,1%). En 1/3 van (8620 - 6500) is ongeveer € 700. In werkelijkheid wordt dat iets lager € 670 (zonder aftrekposten)
fisbel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belastingformulier is al ingevuld en hij krijgt dus 'maar' 257 terug. Waarschijnlijk door bepaalde kortingen.
fisbel
12 jaar geleden
Zonder nadere gegevens van gast98099 is hier verder weinig over te zeggen.