Hoe bereken ik het bedrag dat iemand aan loonheffing moet afdragen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als werkgever of wil je gewoon je eigen belastingtarief berekenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van iemand in een opgave van economie ik wil weten wat ik van welk bedrag moet aftrekken etc.

Antwoorden (3)

Hiervoor gebruikt u de witte tabel van de Belastingdienst.
Bijvoorbeeld: loon per maand € 900 / zonder loonheffingskorting te betalen belasting: € 297,83.
Met loonheffingskorting: € 90,75
fisbel
12 jaar geleden
Kijk op berekenhet.nl hier kun je het precies uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor loon/salaris gelden de witte tabellen. Voor uitkeringen, vut en pensioen gelden niet de witte maar zogenaamde groene tabellen, eveneens opgesteld door en te downloaden bij de Belastingsdienst.
Er zijn tabellen voor verschillend soorten tijdvakken waarin kan worden uitbetaald, dag, week, 4weken, maand etc.

Let daarbij ook op op welke inkomensbron de loonheffingskorting(en) wordt toegepast, bij voorbeeld t.b.v. de beoordeling van de voorlopige aanslag 2012 IB/PH.