Hoeveel procent belasting betaal je over je loon als je parrtime werkt?

gewoon 42% of een lager percentage

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Als je gaat werken gelden de volgende schijven:
schijf 1: t/m 17.878 dan betaal je 33.5% (inclusief premies volksverzekeringen)
schijf 2: van 17.878 tot 32.123: 42%
en zo verder zie de link.
Over de eerste 2007 euro hoef je geen loonbelasting te betalen. Uiteindelijk houden de meeste partimers daardoor netto meer over dan 2/3e.
Ga van 2/3e uit en alles wat je dan meer hebt is meegenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je

Andere antwoorden (2)

Dat ligt er maar net aan hoeveel je verdient, en in welke belastingschijf je zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De belasting die je betaald is niet afhankelijk van het aantal uren dat je werkt.

Belasting wordt berekend over het bruto jaar salaris. Afhankelijk van de hoogte betaal je niets, een beetje of heel veel. 42% betaal je alleen over het deel dat boven de er beneden vallende drempel komt, en dus nooit over je hele inkomen.
Schijf

Belastbaar inkomen uit werk en woning

Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen

tot en met € 17.878 33,50 %

€ 17.878 t/m € 54.776 42,00 %

€ 54.776 en hoger 52,00 %